100 kupola és 3 sávos felülvilágító áraszt el napfénnyel egy iskolát és támogatja a tanulást
A London keleti részén található, whitechapeli Thomas Buxton iskolában az egyre rosszabb állapotú tetőablakok miatt beszivárgott a víz az épületbe, ami zavarta a tanulást. A régi tetőablakok ezen kívül már nem feleltek meg az iskolabiztonsági előírásoknak; nem voltak alkalmasak a tükröződés kiküszöbölésére és a hőszabályozásra sem.
Több műanyag kupolát fehérre festettek a fényvisszaverődés enyhítése érdekében, és egyre inkább mesterséges világításra támaszkodtak. Emiatt azonban nem jutott be természetes fény az általános iskolába. A régi tetőablakok állapota is romlott az épületen lévő repedések miatt, a növekvő hőveszteség és az egyre gyengébb hőszigetelés pedig negatív hatással volt a tanulási teljesítményre.
A felülvilágítók cseréje biztosítja a hőszigetelést és a napfényt
A projekten belül a fővállalkozó Centaur Technologies, valamint az ablakbeépítéssel megbízott Central Roofing dolgozott össze. Ennek köszönhetően 100 felülvilágító kupolát sikerült kicserélni . Sikerült továbbá kapcsolatot teremteni a külvilággal, így a diákok élvezhetik a természet közelségét, miközben aktív terekben tanulnak. A hármas héjjal ellátott felülvilágító kupolák javítják a hőszigetelést, és tartósabbá teszik a kialakítást.
A nagyobb kupolák bronzosított polikarbonát üvegezéssel vannak ellátva a visszatükröződés kiküszöbölése, valamint a hőnyereség növelése érdekében. Az előteret ívelt polikarbonát mennyezet fedi, amely gondoskodik az optimális napfényről, amikor a diákok és a tanárok belépnek az iskola épületébe. A projekt egyik további célja az volt, hogy kevésbé kelljen mesterséges világításra hagyatkozni, és csökkenteni lehessen az energiafogyasztást. Ezt sikerült is elérni a tetőcsereprojekt keretében.
Gyors és hatékony beépítési folyamat
Összességében minden kupolát és speciális sávos felülvilágítót sikerült beépíteni 6 hét alatt, a cserélhető szegélyek gyorsabb és egyszerűbb telepítést tettek lehetővé. A felülvilágító kupolákat ötösével cserélték le hétvégente. Ez hatékony megoldásnak bizonyult, az iskolában zavartalanul tanulhattak a diákok.
A tanulók immr élvezhetik az optimális fényviszonyok előnyeit az osztálytermekben, a folyósokon, a menzán és a konyhán, ami jó közérzetet bizosít, így lendületet ad a tanulásnak is.